Hoppa till innehåll

Biografi

True Religion är ett globalt varumärke för livsstil, kläder och accessoarer som fokuserar på att producera högkvalitativa denim- och sportkläder för män, kvinnor och barn. Vårt uppdrag är att överskrida gränserna för tro, klass, etnicitet och läggning, och True Religion bärs av idrottare, musiker och artister världen över för att uttrycka sin individuella stil.

År 2002 klev vi in ​​på Los Angeles denimscen genom att demontera konstruktionen av de klassiska femficksjeansen. Vi omkonstruerade konventionella symaskiner för att uppnå den distinkta femnålstråden med två stygn per tum, även känd som den ikoniska Super T-sömmen. Varumärket blev omedelbart igenkänt för vår innovation och för att ha skapat en stil som gjorde oss till något annat denimmärke i världen.

Vårt obevekliga engagemang för hantverksskicklighet drivs av en enda strävan: att sticka ut från mängden. Vi designar inte bara denim; vi ger det personlighet och ger bäraren en röst. True Religion talar till det unika som finns i oss alla.

Företagsansvar

True Religion Apparel, Inc., tillsammans med sina dotterbolag och närstående bolag (gemensamt kallade ”Företaget”), är engagerade i att upprätthålla rättvisa och lagliga anställningsrutiner och krav på miljömässig hållbarhet.

Som en integrerad del av detta åtagande har vi utvecklat och implementerat en uppförandekod för leverantörer (”Koden”, tillgänglig här ), som gäller för alla leverantörer, tillverkare, entreprenörer, underleverantörer och leverantörer (”Leverantörer”) som ingår i vår leveranskedja.

Koden informerar våra leverantörer om deras skyldighet att följa alla tillämpliga lokala, statliga (inklusive California Transparency in Supply Chain Act) och federala lagar samt de standarder som fastställts av företaget och anges i Koden.

Kärnelementen i vår kod är förbud mot diskriminering, tvångsarbete och barnarbete, krav på rättvisa löner och arbetstider och tillhandahållande av säkra och hälsosamma arbetsförhållanden, samt riktlinjer för att minimera varje leverantörs miljöpåverkan.

Som ett villkor för att göra affärer med företaget måste varje leverantör följa koden och implementera principerna däri.

Företaget kommer att fortsätta utveckla system för leverantörsövervakning, inklusive, men inte begränsat till, oberoende, oanmälda tredjepartsrevisioner för att bedöma och säkerställa efterlevnad av Koden.

Om företaget fastställer att någon leverantör har brutit mot koden, kan företaget antingen avsluta sin affärsrelation eller kräva att leverantören implementerar en korrigerande åtgärdsplan.

Genom att följa ovanstående principer strävar företaget efter att säkerställa integriteten i sin leveranskedja samtidigt som vi fortsätter att upprätthålla och överträffa kvaliteten på våra märkesvaror.